I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 8, 2011

TIPS KURUS DENGAN BUAH

OBSES nie nak kurus! =.=' ok, jum tengok macam mana nak kurus dengan buah! meaning that makan buah u all boleh kurus la....tapi bukan semua buah yer! jangan harap lah kau telan durian 4-5 bijik pastu kau harap berat kau turun 4-5kg!!!! kirim salam! naik 4-5kg lagik ade lah kalau kau melantak durian!






ok!jum tengok buah ape yang boleh kuruskan badan!

1. Grapefruit atau limau gedang
Kajian mendapati buah limau besar berkenaan mempunyai asid sitrik yang dapat menghambat kehadiran kalori dalam makanan.

2. Oren
Oren dipercayai mempunyai kandungan serat paling tinggi. Serat yang terdapat di dalam oren juga merupakan serat yang larut di dalam air dan amalan memakan oren yang kerap akan mengurangkan keinginan seseorang untuk menikmati hidangan yang mempunyai karbohidrat.

3. Apple
Kajian mendapati jika seseorang mengambil sebiji apple sebelum menikmati hidangan dapat mengurangkan 33% kadar kenaikkan badan berbanding dengan orang yang tidak mengamalkannya.

4. Beri
Beri merupakan buah yang kaya dengan antioksidan dan dapat meningkatkan kadar metabolisme badan.

5. Tembikai
Tembikai mempunyai kandungan air yang banyak (92%) dan mampu memberikan signal kenyang kepada otak dalam tempoh singkat apabila reseptor di dalam perut terangsang.

6. Anggur
Kandungan antioksidan di dalam anggur mampu memecahkan gula di dalam darah menjadi lemak.Anggur juga mencegak pembentukkan lemak di dalam perut.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...