I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 1, 2011

ADILKAH?????

assalamualaikum w.b.t....

mood petang nie serious saya rasa nak nanges sampai puas! T__T lesson of the day," BILA KITA NAK BUAT BAIK BUKAN SENANG! BANYAK CABARAN DAN DUGAAN YANG MENDATANG!" come on irna! don't give up! its just the beginning! T__T *nanges lagik!*

cabaran dan dugaan tu might be comes from your family itself, outsiders, people surrounding you, backstabber etc....airmata tu pasti akan menitis juga! OMG! i hate this! semua orang nak saya ikut saje apa kemahuan mereka sedangkan mereka tak cuba fahami keadaan diri saya, kemampuan diri saya! pleaseeeeee..... T__T kalau saya mampu, saya pasti ikutkan semua yang anda mahukan! saya takkan cakap 'eh' ke 'tanak' ke atau 'tak boleh' sekali pon! :'(

anda nak kan saya jaga hati dan perasaan anda! tapi anda fikirkah hati dan perasaan saya????? saya juga manusia yang punya hati dan perasaan! bila saya tak mampu penuhi apa yang anda kehendaki, sewenang wenangnya saya dituduh itu dan ini. kononnya saya degil, saya suka membantah, saya itu, saya ini!

ingin saya katakan, sekiranya kudrat dan keadaan saya mengizinkan saya pasti penuhi apa yang anda mahukan, saya pasti turutkan! tau kah anda di ceruk hati saya paling dalam, saya menjerit, saya merintih dan saya menangis bila saya tak mampu nak laksanakan dan tunaikan apa yang anda mahukan! :'(((((

bila saya tak mampu, saya dituduh itu dan ini! adilkah untuk diri saya???? apa yang saya miliki cumalah sekepal pasir, tapi anda desak saya untuk bagi intan dan permata! mana mungkin! saya masih tak mampu! saya masih lagi berusaha! tapi keadaan belum memihak kepada saya!

bila saya ikutkan kehendak anda, saya la kesayangan! tapi bila saya tak mampu, saya dibenci! sungguh saya tak nampak dimana nilai keadilan itu! T__T senjata anda airmata! sumpah saya memang rasa bersalah bila melihat anda menangis! tapi tangis saya, sape yang kesah????

dahla....kalau da rasa tanak amik tau pasal saya lagi, suka hati la! cuma 1, kebaikkan yang kita nak buat tue, kita buat setakat yang mampu! jangan sampai kita susahkan diri sendiri! itu prinsip hidup saya.buat selagi yang termampu! kita buat dengan niat yang ikhlas.bukan untuk menunjuk nunjuk kebaikkan kita! dan yang akhir sekali tak perlu lah dihebohkan kepada ramai selagi belum masanya, sebab kalau tak menjadi nanti, kesannya saya yang menanggung! malunya saya yang terima! mulut orang lain yang menghebah, tapi kesannya saya yang tanggung seumur hidup! tolong fahami saya..... T__T


wassalam.....


x    o    x    o
see, saya telah betul betul mengamalkan freedom of speech kat blog saya hari nie...
saya tak mampu nak tanggung sorang sorang.... 
T__T

2 comments:

  1. huhuhuhuhuh.....
    u know that u are the only one that i have..u r the only one that deserved to know all those thing...uhuhhh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...