I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 28, 2011

DRAMA QUEEN?????

at this moment i'm too fragile! lately ade je mende yang buat saya nanges! benci! macam nak frust menonggeng wa cakap lu! sekarang pon nanges lagik! semalam nanges! kelmarin nanges! 2 malam lepas nanges! conclusionnya is this week my crying day? damn! benci benci benci! ini tak tipu! T__T

ati saya sekarang begitu fragile! T__T nangis lagik! banyak betol masalah tetiba nak appears in my life right now! eh! bodoh tau! ikutkan hati macam nak lari masuk hutan sorang sorang! lepas tue 4-5 hari saya tak balik rumah, tak contact sape sape, lepas tue baru semua orang menggelabah nak carik kan! *tue pon kalau mereka rasa nak cari saya*



hidup rasa macam sedang menjunjung batu yang maha berat di atas kepala sorang diri..lepas tue orang sekeliling yang nampak macam tolong lagi amek batu batu berat letak lagi atas kepala saya! haaaa...punya la semangat saya nak bagitau yang hidup saya betul betul tertekan! T___T  saya da dewasa..tolong la faham itu! saya bosan bila saya masih lagi dilayan seperti budak berumur 1 tahun! T___T

sepatutnya bila sudah melepasi umur 21 tahun, saya patutnya memiliki hak untuk membuat keputusan dalam hidup! ini tak! semua benda saya tetap kena ikut telunjuk orang! itu saya boleh buat, ini saya dilarang buat! OMG!!!!!! sumpah saya penat menangis! sumpah saya penat ikut telunjuk orang! dan sumpah saya benci semua nie! bila tak ikut, saya lah jahat! saya lah tak baik! ya tuhanku, apa patut saya buat untuk fahamkan orang orang di sekeliling yang saya nie MANUSIA dan bukannya LEMBU yang boleh dicucuk hidung ditarik ke sana ke mari! T___T

sudah penat dengan kerenah seorang manusia yang ntah kenapa tak boleh tengok saya bahagia, tak boleh tengok saya menjalani hidup saya dengan aman. tak dapat serang dekat handphone, serang kat facebook! akhirnya da kena blocked, baru pandai diam! itu pon sebab da tak tau nak serang kat mana! habes segala keturunan dia saya blocked! hambek kau! ape punye jenis manusia la nie! sedih bila kau punya hati nie busuk sangat! kau dengki bila tengok orang lebih dari kau! astagfirullah....insaflah manusia! hidup manusia itu ada naik turunnya.....zaman kita tak sama! ingat tue! tapi tuhan tue tetap Maha Adil! susah senang hidup saya, saya tak pernah ganggu hidup kau! jadi kenapa luar dalam hidup saya kau nak ganggu???? dulu saya diam...apa kau buat saya diam...kau pijak kepala saya, saya diam.tapi bear in mind, tahap kesabaran saya ada tingkat maksimumnya! kau memang stalker jadian yang paling berjaya dalam dunia stalkers! kau memang hebat lah! baju jenama apa saya pakai, make up apa saya guna, apa saya buat sampaikan brand lingerie saya pon kau nak stalk! memang maha hebat lah! tak puas dengan tue, kau kacau keluarga saya! kau nak buruk burukkan partner saya! get lost la makcik! sebab kau da gagal! kami tak bodoh nak termakan cerita cerita kau! manusia manusia......


after i have erased that people from my life, timbul pulak masalah manusia yang tidak faham keadaan diri saya! T__T adooiii....saya tak mampu betol la nak teruskan hidup macam nie! perasaan orang saya kena jaga, tapi perasaan saya macam mana? dipaksa mengikut kehendak hati mereka sedangkan saya tak punya kemampuan nak ikut telunjuk jari mereka! tolonglah faham....fahami saya yang masih banyak kekurangan! saya bukan anak jutawan ada duit melimpah ruah! saya buat sesuatu berdasarkan kemampuan diri saya je.....setakat mana saya mampu, setakat itu aje la saya buat! i do understand, semua orang nak buat something, nak kan benda tue jadi perfect! yes, same goes to me! tapi perfectionism tue ada tahapnya! senang cakap, kalau kau miskin, kau tetap boleh buat something tu menjadi perfect tapi mengikut taraf kemiskinan kau la! jangan la pulak kau miskin tapi kau nak jadikan sesuatu tue perfect lagak orang kaya! memang kau takkan mampu! bagi saya senang je. saya buat ikut kemampuan diri saya. apa yang saya ada, apa yang mampu saya usahakan! that's it! tak susahkan??? yang menjadi susah bila kau terlalu ikutkan hati, sebab tue ikut hati kau mati! tapi dalam situasi nie, bukan kau yang mati, tapi saya!  T___T sebab kalau saya tak buat ikut apa yang kau nak, saya dilabel derhaka, tak mendengar kata! T___T 

saya harus pandang ke depan...tolong faham...sebab tue apa yang saya bakal buat, apa yang nak saya buat, mesti saya fikirkan untuk masa hadapan!contohnya senang aje! kalau sekarang saya ada RM100, saya hanya akan belanjakan sekitar RM10 untuk 1 bulan sebab saya kena simpan untuk bekalan di masa hadapan memandangkan saya tak punya sumber duit masuk pada masa sekarang. melainkan saya punya income tetap yang masyuk, saya tak kisah nak belanjakan duit RM1k ke RM2k ke sebulan! sebab saya da mampu. tapi bila saya cakap saya tak mampu, itu benar dan betul.memang saya tak mampu!saya tak nak ada RM100 saya belanjakan semuanya sekali sampai habes atau ada RM100 tapi saya belanja RM1k!itu suda lebih!akhirnya bebanan hutang saya yang kena tanggung! semuanya demi nak puaskan hati orang sekeliling! itu bukan prinsip saya. biar papa asal bergaya bukan prinsip hidup saya*saje bagi contoh duit sebab main dengan duit manusia senang faham*

kenapa drama queen? sebab asyik nanges! okeh! ini bukan drama queen! ini tandanya terlalu banyak bebanan saya kena tanggung! dan saya tak tau kat mana nak bergantung harap! i don't have any shoulders to cry on! ini blog saya. saya da bagitau ini blog picisan!its ups and downs in my life! selagi saya rasa ianya sesuai untuk ditulis, saya akan tulis! bukan nak menagih simpati ke ape....tapi this is how i express my feel! sekurang kurangnya saya da muntahkan apa yang patut! sebab serious i'm burst! da tak mampu nak tanggung nak pendam! T___T harap harap tak kena serangan jantung di usia muda! sudahlah tanda tanda AF (atrium fibrilasi) da mula singgah!

tak dapat bayangkan, ini belum lagi saya membina rumah dan tangga! kalau da ada family, ntah macam mana lagi masalahnya. masalah rumah tangga, masalah suami, anak anak, kerja, itu ini....wow!!!! agak agak jantung saya akan tiba tiba pop out from my chest tak? sedar sedar je jantung da tergolek depan kaki! ngeriiiiii!!!!! but its ok! bab family, i always think positive! family saya nanti adalah sebuah family yang harmoni, suami yang understanding dan tak banyak kerenah,anak anak comel yang menyejukkan hati dan seterusnya kurang la masalah! live life happily la katakan! walaupon in the real life, there's no such thing! mana ada laut tak dilanda badai!

ok...da terasa sedikit lapang dada bila mencoret dekat blog kesayangan! maaf la kepada readers, kalau lately saya macam agak emo!huhuhuhhu...ntah kenapa sekarang nie rasa masalah bergolek golek datang dalam hidup nie! maybe nak latih saya supaya lebih kuat kot! takpe la..saya terima! selagi mampu, saya akan hormatkan anda anda yang terlibat dan insyaallah akan tetap hormatkan anda semua walaupon anda tidak tau hati saya da cukup terluka dan banyak berparut! demi menjaga hati anda, saya korbankan hati dan perasaan saya.

x    o    x    o
its the time to burn the calories!
jum tido!
kepala da macam kena letak timing bomb!
tunggu masa nak meletop!




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...