I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 17, 2010

Menambat Hati!

punya la da berapa lama haku tak menjejakkan kaki ke pasar malam...dan punya la lama tak shopping for grocery items..last shopping bulan puasa hari tue...dan punya la aku ngan mak haku berdiet la kunun sampai stock makanan kering, sejuk beku mahupun makanan basah memang da licin abes la!

so yesterday we decided go for shopping!shopping barang dapur sikit! sikit la kau kata! ateeee....yang penuh 1 troli kau tolak semalam tu ape! hahahahaha..... oke!shopping yang agak banyak! ;p barang wajib aku low fat milk from dutch lady adalah kewajipan di samping serba sikit jajan dan frozen foods la!tapi yesterday i was like 'nak beli barang nak buat kuih popia la and nak buat cupcakes juga!' :) nak tunjuk kat sifu nanti hasil cupcakes yang akan aku buat! ;p

so aku grabbed daging burger ramlee, kulit popia, mix vegetables, a tin of button mushrooms, butter, tepung gandum, castor sugar....pastu wajib juga untuk membeli buah buahan... abah da grabbed pisang, mak grabbed orange, and she told me 'kakak, p amek apple hijau tue!'... so aku gi pilih yang mane elok, masukkan dalam troli yang da sarat macam nak melimpah ruah da tue! pilih pilih barang lagi!

tetiba ternampak buah delima a.k.a pomegranate! da lama tak makan! kepingin plak! sekali pi tengok, saiz pomegranate yang sebesar green applr yang tak bape nak besar tu RM2.50!cisss!!!!adaka???? tak berbaloi! abes shopping, kuar dari Billion tue, dalam keta sort of convince mak aku, 'mak...jum p pasar malam lepas nie..nak beli buah delima!jum laaaaa...' merengek rengek sikit kan! ah! ngade kau kan! ;p

kebetulan hari sabtu kat pekan nu ade pasar malam.aku pon da lama x pegi pasar malam...naseb baik abah ok! gigih kejap cari parking..meredah orang yang berpusu pusu kat pasar malam! nah! aku da nampak! punya ramai duk berkerumun pilih pomegranate!harga runtuh!harga jatuh merudum! konon!

yang kecik macam saiz green apple yg kecik tu RM1.00 sebijik! tamaw yang tue!kecik!ish!tamak!

'mak, nak yang nie!'

'pilih la!'

last last pilih yang sebijik RM2.00....saiz besaw sikit...baru best!sebijik RM2.00, 2 bijik RM3.00, 4 bijik RM5.00....

'mak! amek 8 bijik!'

'ish!4 bijik da!balik rasa dulu..kang x sedap rugi je... '

'ish mak haku nie....4 pon 4 la....'


balik umah mula la berkisahkan buah delima tue!pisang, orange, green apple letak sebelah....ngap ngap ngap....hamek kau! tinggal 2 bijik je!

'esok kakak p beli lagi!'

haaaa...tu la mak aku nie...tadi suruh beli manyak manyak tanak......sekali dia pulak suruh pegi beli lagi.....


pong pang pong pang pong pang kemas bilik, kemas umah, basuh baju, basuh pinggan mangkok, terkocoh kocoh aku pegi mandi and siap siap nak pegi pasar tani nak gi cari buah delima lagi! hahhaahaha.....gila gigih! pasar tani x bole gi lewat lewat, kang dia tutup! agak agak 12 lebih juga la aku sampai sana, pusing pusing bagai cari parking, masuk terus straight pegi cari buah delima!hahaahaaha....

buah delima kat abang semalam da abes..tinggal yang sebijik RM1.00...cam biasa..kecik tak layan!hayun kaki juga dalam pasar tani pegi cari yang besar! ok!da nampak! 4 bijik RM5.00....aku cekau lagi 8 bijik! pueh hati kau! nanti aku juga ler yang ngabehkan delima tue!kuikuikui....nak beli banyak lagi tak bole!sebab ade pisang, oranges ngan green apples yang menunggu di ngap kat umah tue!



ni rupa pomegranate yang belum di belah!


merah kan? giler menambat hati!


yang aku beli takde la semerah nie!ade 2 kaler yang aku beli, pinky winky sikit isi die and 1 jenis lagi merah merah juga isi die! tak manis memang manis! balik umah je aku ngap lagi sebijik! hahahahha......gila kau melantak!


khasiat pomegranate ni sangatlah banyaknya.....dan pokok delima ni dikatakan salah satu jenis pokok yang ada dalam syurga....nak cite panjang malas...so korang gi la tanya pakcik google....mesti semua cerita buah delima pakcik google tau...tapi buah delima sangat bagus ok!sila lah makan buah delima!hahahahaha....

chow! ^_^


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...