I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 12, 2011

CITA RASA SEPERTI LELAKI

after i have settled the assignment about L-O-M-O, i got another request from a reader asking me about P-E-N-G-K-I-D! at first i was like 'wow!!!!! babe, i really don't know la what P-E-N-G-K-I-D is all about except for their dressing yang lebih terarah kepada imej lelaki!'

after i did a lot of reading and searching about this word P-E-N-G-K-I-D and finally a got the information from KEWAJA (Kem Kebajikan Wanita & Remaja), so here is what i know about P-E-N-G-K-I-D!


as we knew pengkid nie macam tomboi, easily recognized melalui penampilan yang macam lelaki termasuklah tingkah laku, sikap dan tindakan, kecenderungan cinta dan tarikan seksualnya yang terdorong kepada kaum sejenis! *erk?*

golongan pengkid nie juga cuba nak show off identiti jantina berlawanan dengan norma biologi, moral dan sosial kewanitaan yang ada pada mereka! pendek kata semua ciri kewanitaan pada mereka, mereka nak tukar jadi lelaki! *kena laknat dengan tuhan nie!*

according to KEWAJA, previously group pengkid nie kurang menonjol but lately, day to day they started to increase their gang! *phewwww!wth???* dan mereka makin menonjolkan diri seolah olah langsung tak malu dan tak takut pada orang sekeliling. siap dabik dada bangga tu babe!

due to kemajuan technology hari nie, golongan nie pon da start create website dan blog untuk mencari 'perempuan perempuan' sespesies mereka.

pada oktober 2008, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan dah mengeluarkan fatwa mengHARAMkan pengkid nie sebab ianya boleh mengelirukan masyarakat. dan yang lebih dahsyat pengkid pengkid lebih berani di khalayak ramai dan seolah olah mencabar fatwa yang telah dikeluarkan!astagfirullah halazim......


"Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki".
(Hadis Riwayat al-bukhari, Abu Daud, al-Tirmizi,Ibnu Majah & Ahmad)

pengkid memang selalu bergaduh dengan pasangan sebab cemburu yang keterlaluan dan ada ketikanya ianya membabitkan serangan fizikal yang membahayakan nyawa.


lebih parah pengkid yang tinggal sebumbung! kerana gaya hidup mereka tak ubah seperti suami isteri yang sah, malah tanpa rasa malu mereka akan memakai pakaian yang sedondon dikhalayak ramai! mereka tanpa segan silu berpeluk pelukkan di khalayak ramai, malah ada yang bercumbu cumbuan, meraba sana sini! *damn!!!!* lebih dari itu tak perlu la dinyatakan, kerana anda lebih memahami!


pengkid juga menganggap diri mereka seperti lelaki yang boleh menjaga pasangan dan juga ahli keluarga terutamanya mereka yang tidak mempunyai adik beradik lelaki.


ciri-ciri:

P-E-N-G-K-I-D
*berpakaian dan bergaya seperti lelaki (pakaian dan cara hidup)
*tubuh badan dan rambut seperti lelaki
*menjalin hubungan dengan wanita sehingga ada yang bercinta dan melakukan hubungan seks
*membengkung payudara
*suka wanita cantik
*menganggap diri seperti lelaki yang boleh menjaga pasangan terutama apabila diganggu

T-O-M-B-O-I
*perwatakan seperti lelaki
*ada perasaan terhadap lelaki
*bukan lesbian
*minat terhadap aktiviti lasak dan mencabar
*ada sikap kasar dan ganas

L-E-S-B-I-A-N
*perwatakan sama seperti wanita sejati
*homoseks
*memiliki sikap cemburu
*suka wanita cantik


so girls out there, be ware! sebab dianggarkan terdapat 10,000 pengkid di Malaysia! OMG! banyak jenis 'pemangsa' sedang menunggu untuk mengambil kesempatan. jangan nanti nak lari dari mulut buaya, termasuk ke dalam mulut harimau pulak!

kita sebagai masyarakat prihatin seharusnya take action! ibu bapa yang paling penting kenalah concern pasal anak anak! jangan tutup mata buat tak nampak atau lebih dahsyat menyokong anak menjadi seorang pengkid!

so rasanya persoalan pon dah terjawab! kalau nak further information, korang boleh la pegi interview mana mana pengkid. setakat nie je yang saya tau dan boleh share dengan korang. atau korang bole tanya Mr. Khairul maybe? :P mamat nie memang hebat dalam menjawab persoalan persoalan macam nie! :D

x    o    x    o
another IRNA social responsibilities! 












4 comments:

  1. amin...tue la alief...ntah apa nak jadi...kalau mak bapak pon da x endah cmne la msyrkt sekeliling nk bndung mslh nie.....kuman sberang laut nmppk, gajah depan mata x nmpk...sape nk jwb?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...