I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 22, 2010

loneliness is killing me rite now

adeehhh..entri apakah kali ini?serius bosan gila sekarang nie...im dying!!!!!sebab over bored...haaaiisssss.....selalu berangan kan best kalaw my life at least macam time saya menjadi seorang cikgu??yer...terima hakikat..dulu saya adalah seorang cikgu oke!seorang cikgu sains,english,pjk,seni..dan apa lagi?owh..matematik..tapi saya hanya seorang cikgu kontrak yang mengajar di sekolah rendah...oke!sayn tak mengaharap untuk mengajar di sekolah menengah...sebab saya takut dengan student2 sekarang yang sangat advance!

life jadi seorang cikgu...bangun awal pagi dan bersiap ke sekolah....sekurang2nya pukul3 petang saya sudah leisure2 di rumah..waaa....heaven nya....i miss those moment.tapi agak bosan bila saya terpaksa bergaul dengan cikgu2 yang sudah berumah tangga sementelah saya masih bujang.saya pasti akan mati akal kalau nak berborak dengan cikgu2 puan ini.maklumlah...saya masih cik...jadi topik saya untuk ke arah topik yang puan2 bincangkan saya agak ketandusan idea....huhuhuhuh

hurmmmm....musim cuti sekolah...ape lagi...kad2 kawin mesti bertimbun2 kat umah nie...sampai saya rasa saya boleh buat perniagaan mencetak kad2 undangan perkahwinan dengan menjadikan kad2 kahwin yang diterima sebagai kad2 sample....saja je tu nak tunjukkan betapa banyak kad yang diterima mengundang seisi keluarga ke majlis perkahwinan..tapi seperti biasa saya pasti takkan menghadirkan diri ke majlis2 tersebut.yer..saya tau..memenuhi jemputan adalah wajib!saya wakilkan mak dan abah saja lah ke majlis berkenaan.kira adilkan?

sebenarnya malas nak tayang muka.sebab da maklum sangat.bila tayang muka je kat majlis2 macam tue,mesti tak dapat elak dari terkena soalan2 yang impaknya sama seperti bom atom, tak pon macam M16!ish!bole x nak jawab jangan sebok hal orang???owh...maksudnya jangan sebok hal saya?saya nak kawin ataw tidak itu urusan saya....saya ta perlukan kamu semua mencari jodoh untuk saya...ufff...alangkah bagusnya kalaw hati saya begitu kebal untuk cakap mcm tu pada mereka.....

teringat pula bila tengah panas dengan majlis2 pertunangan, tetba saya diusulkan dengan soalan yang menghiris hati.. "aiii...yang ni x laku2 lagi ker??' laku?ingat saya ni barang jualan kat supermarket ke?nak main jual2?mak abah saya tak menjalankan perniagaan jual anak oke!pengajaran..jangan terlalu membangga diri....pertunangan tu belum menentukan apa2 ikatan yang sah...bak kata ustaz di sekolah...pertunangan tu cuma tanda calit kapur kat dahi..kira nak tunjukkan si dara tu da kena booking...alaaa...booking jer pon....akhirnya apa yang berlaku???tak nak cerita aib orang yang mengguris perasaan saya...itu biar la antara dia dan tuhan.hati saya da terluka...tak mengapa...saya bukan puteri kayangan yang menjadi rebutan ramai....tapi sekurang2nya saya ada 'si dia' selama lebih 4 tahun ini...


si dia?yer.saya memang rindukan si dia...masa bercinta tak pulak saya terfikir akan terjebak dengan long distance relationship.maklumlah..time study hari2 muka dia juga la yang saya akan mengadap...sekurang2nya waktu makan malam.itu sekurang2nya..selebih2nya....mesti la lebih.hujung minggu sudah pasti berdating!aktiviti wajib!tapi sekarang...nahhh!!!merasalah saya..berada jauh dari si dia...seksa jiwa dan raga..tu belom kira seksa bakul, tong dan seangkatan dengannya lagi....huhhuhu...

bila da berjauhan..mula lah saya dan dia nak ikat perjanjian...perjanjian apa?cukuplah kiranya saya bagitau satu darinya saja...sebab kalaw nak bagitau semua...3 ari 3 mlm x abes saya menaip disini.oke!berbalik pada cerita asal.saya dan si dia berjanji akan bertemu sekurang2nya 3 bulan sekali.yes!perjanjian menjadi bila mana dalam setahun saya dan si dia berjaya melaksanakannya.

tapi sekarang perjanjian tinggal perjanjian.saya dan si dia terpaksa letak tepi kuis masuk longkang perjanjian tue!sedih!tapi saya pasrah!demi masa depan si dia.si dia sekarang sudah mula bz dengan pengajian sarjana nya.jadi kami memang x punya banyak waktu.huhuhuhu....oke!saya memang pasrah!

saya selalu mengharapkan hidup saya bersama si dia sama macam ketika waktu belajar dulu.saya tak perlu berenggang jah dari si dia macam sekarang!aaahhh!!!!saya benci LDR ni sebenarnya....

oh!baru saya tersedar yang saya sudah banyak membebel di entri kali ini...ini lah saya...when loneliness is killing me....otak saya akan mula ligat berfikir sampai saya sendiri terkadang x tau apa yang saya fikir...terlalu banyak yang saya fikir...so ini lah hasilnya...





eh!kenapa tiba2 letak pic orang kawin?owh!itu adalah photo kawin kazen saya.....tiada kaitan dengan entri kali ini....cuma nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada semua pengantin2 baru...

baru saya sedar..untuk musim cuti sekolah kali ini sahaja ada beberapa pasang kawan2 sekolah saya yang telah diijab kabulkan..termasuk la yang seorang ini...hilang ntah berapa tahun lepas...tetba muncul dan add saya di FB dan seterusnya mengundang saya ke majlis perkahwinan dia....huhuhuhu...so once again SELAMAT PENGANTIN BARU kepasa Azrul Yusuf dan pasangannya Zunaida


xoxo

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...