I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 8, 2010

HALAL kan yang HARAM itu

Sape cakap ISLAM tak boleh manghalalkan yang haram? ISLAM boleh la menghalalkan yang haram itu. Contohnya dalam isu perkahwinan. Kan ke melalui perkahwinan tu benda yang haram di halalkan?

Korang penah tak tetiba korang rasa bosan dengan hidup korang dan korang memerlukan sesuatu perubahan? Dan aku sedang mengalami fasa itu dalam kehidupan aku dimana aku memerlukan sesuatu perubahan yang positif dan bukan terus moving dalam phase yang sama macam sekarang.

Mesti korang cam blur kan ape la budak nie duk merepek mengarut kan??

1. Time kapel memang seronok. Nak lintas jalan bf pegang tangan. Dosa tu memang da dosa. Bukan tak terpikir. Tapi nak buat cam mane? Sentuhan camtu la sebenarnya yang buat pengikat kasih sayang. Kena lagi yang macam aku nie PJJ memanjang. ufff....giler banyak dugaan. So sekali sekala jumpa tue, keluar berdua g makan ke window shopping ke, bf pegang tangan, nak lintas pegang tangan..tapi xde la smpai 12jam jalan,12 jam pegang tangan. tapi pegang tangan tu tetap ada la. Bukan apa, bila kena pegang tangan, si gf ni pon rasa secure, rasa bf tu caring pasal die, rasa bf tu protect dia..kan? Berani kerat hujung kuku la kalau ada yang kata dia tak rasa camtue.



2. Bila da kapel,ada time dating. Bila cakap dating, mesti keluar berdua-duaan. Ye x? Kalaw da kuar sampai 7-8 orang tu bukan namanya dating. Itu da jadi outing. So, bile kuar berdua-duaan nie orang pandang x manis. Tambah2 yang duduk kat kawasan kampung. Kalaw kat KL tue lanta la. Takde orang nak peduli pon. Sebab kat mane2 pon korang boleh nampak kapel berdua-duaan kan? Mostly kat shopping2 kompleks. Bukan rare pon nampak situasi cmtu kan? Kalaw kat tempat2 sunyi tu wallahualam la..sebab aku tak pernah pon pegi ke tempat2 sunyi. Habit aku ngan bf aku, kalaw kuar port kami window shopping kat times square, bukit bintang, the mines yang mana korang pon tau kan tempat2 tue adalah tempat2 awam yang banyak manusia kat situ. Mesti ada yang nak pertikaikan, nape nak kuar ber2?kan?
OK...sumtimes kita perlukan masa yang berkualiti. Apa masa yang berkualiti tue? Masa berkualiti tue adalah masa di mana pasangan mempunyai masa yang sebenar2nya yang diluangkan utk pasangan masing2. So, time kuar ber2 nie la nak bergurau senda, nak share masalah ke, nak bagitaw ape yang x puas kat hati ke, nak gaduh2 manja ke. Kalaw da kuar smpai 10 org, bole ke nak share masalah yang berlaku di depan org lain? Nak bergaduh2 manja depan kawan2? kan? Sebab tue la masa berkualiti tue penting. So kalaw ada masalah ke ape ke bole diselesaikan dengan baik. Pastu mesti ade lagi yang cakap. Pesal x settle masalah kat telefon jer? Telefon kan ade? YM pon ade. Ok..tak smua masalah bole diselesaikan menerusi teknologi yang kita ada hari nie.

Aku bagi diri aku la sebagai contoh. Bile gaduh, ada masalah yang aku ngan pasangan bole selesaikan through telephone,YM,or SMS. But sumtimes ade masalah yang aku nie keras ati sikit. Tak makan pujuk la kiranya. Tapi dengan satu cara jer leh settle kan yaitu dengan settlekan face to face. Kenapa? Aku pon tak tau kenapa bila aku tengok muka bf aku aku terus lembut hati. Dan secara automatiknya, hati aku lembut, terus sejuk, sesejuk ais di kutub. Then finale problem settle. Itu la dikatakan dari mata turun ke hati. Terus lupa ape yang tengah duk marah before nie. hehehehehe..tue la magicnya bf aku nie. Bole sejukkan ati aku yang tgh marah dengan tunjuk muka dia tue je. :))))


Urrmmmm....ikotkan ati, bnyak lagi nak tulis kat sini....will continue later..sebab isi blog aku nie tak betul2 jelas lagi dengan tajuk yang aku nak kupas tue. Jadi yang bijak pandai tue mbe da nampak la apa aku nak sampaikan tue. Ok la..nant aku sambung membebel lagi. Chowww!!!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...