I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 20, 2010

Giler Annoying Okay?! -PART II -

Seriously aku benci giler ngn sorg urmmm..shud i called him as a man? No..aku nk pnggil die JANTAN je..sbb kalaw dia lelaki dia xkan berperangai DAYUS mcm nie! And before that, i neva noe him before!Aku kenal dia pon sbb jantan nie ada kaitan dgn sumbody yg aku kenal!dan SUMBODY tu was my friend.huh?FRIEND KE?mcm x je..kenal gitew2 jerk!


Okay!Jantan tu adalah sorg Jantan yg bukannya alim ulamak pon! Sekadar siswa dr Uni tempatan amek kos pon xde kena mengena dgn agama. So, siapa JANTAN tU yg nak dakwa org itu murtad org ini kurafat? Sial okay jantan itu!


Wahai pembaca2 blog yg membaca blog aku nie dgn sengaja dan dengan x sengajanya. Apa hukumnya kalaw kita wish 'merry xmas', hepi chinese new year, 'hepi deepavali' dll kat kawan2 kita yg non-muslim sempena perayaan yg dorg celeberate?


Adakah dengan wish mcm tue seseorg tu da dikatakan telah murtad dan ucapan wish tu merupakan sesuatu yg kurafat? Bukankah semuanya terletak pada nawaitu seseorg tu? Aku juga ada refer isu dgn dgn sumbody from fakulti pengajian islam universiti tempatan. Menurut hamba ALLAH tu, kita wish cmtue xde salah. Semuanya bergantung pada nawaitu. NAWAITU okay? Dan melalui wish tu bole mewujudkan perpaduan dan persepakatan. Kan ke ISLAM tu mgalakkan umatnya bersatu padu dan bukan bermusuh sesama manusia?

Tapi si JANTAN nie aku xtaw la pakai mazhab mana..JANTAN nie cakap aku nie bole kira murtad dan kurafat sbb wish merry xmas kat kawan2 aku yg meraikan hari natal! Gila aku mengucap panjang! ASTAGFIRULLAH....xkan la dgn wish pon dia tuduh aku da murtad dan kurafat? Jadi aku pon refer la dgn org2 yg ada ilmu dlm hal nie...

Wahai JANTAN...jgn la nak buat fatwa bukan2 kalaw ilmu tu pon x la sehebat mana.Jangan sesedap mulut ko wahai JANTAN nak ckp org murtad la kurafat la...sedangkan diri sendiri tu pon iman x setebal mana...jangan nak berlagak ALIM kalaw diri sendiri pon bergelumang dosa...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...