I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 9, 2011

E.M.O.T.I.O.N.A.L. BREAKDOWN

*big sighs* malam malam cenggini aku nak layan emo aku sat!hurrmmm....selalu kalau pompuan emo mesti nak cakap 'dia nak datang bulan la tue'....tue je kan yang hampa semua tau?hellloooo...pompuan pon manusia taw?sometime mood swing tu tak tentu hala juga! bulan tak mengambang pon mood boleh swing! swing sampai ke negara China pon boleh tau!see...aku da mula emo! :\

so aku sekarang nie tengah duk swing swing jugak la nie! bukan sebab bulan mengambang okeh!mula mula mood kacau bilau bila aku rasa penat....sumpah penat boleh buat aku bad mood...and bila aku cakap penat, its really true...i'm exhausted!bila da penat memang la kan rasa macam nak marah orang, nak tempeleng muka orang...segala benda rasa nak buat! so bila da macam tu sila jangan tambah burukkan mood aku lagi! bak kata pepatah melayu 'sarang tebuan jangan dijolok!' nak sakit kau jolok la!

normally keadaan macam nie akan beransur pulih bila letih tu hilang.....tapi ianya akan jadi parah bila dimangkinkan dengan hal hal yang buat aku sakit hati dan berkecil hati! contohnya bila aku mood tak baik, masa tue la korang cuba nak buat benda benda yang aku tak suka! so hasil yang akan diperolehi ialah mood aku akan lebih bergelora macam laut yang dilanda ombak besar!

lepas tue mood tak baik yang disebabkan oleh penat tue akan lebih bertambah buruk terus bertukar menjadi hulk yang hijau bila korang buat aku macam toys! bila nak korang amik aku and bila tanak korang biarkan aku!atau bila ada orang lain time tue la korang nak campak aku kat sebelah......bila korang rasa perlu je korang akan cari aku! owh!itu sangat menyakitkan hati aku sebenarnya!

atau lebih buat aku rasa macam nak tukar jadi huricane pastu gulung gulung korang kat tengah tengah tue bila korang lonely korang cari la aku.....luah itu ini...pastu aku nie plak jadi la pendengar setia korang! tapi bila korang happy atau ada orang lain disisi korang, korang buang je aku....biar je aku terkontang kanting sensorang! owh!damn!common la...aku pon manusia...ada masa mood aku pon terganggu....jangan la pikir diri sendiri je....lain la kalau aku dapat switch jadi robot...masa tu da jadi robot kompem da takde perasaan...so takkan ada masalah mood nak swing sana sini.....so jangan pikir yang mood korang je yang boleh nak swing!get it? 

hormone manusia anytime je boleh berubah....so pepandai la adapt!jangan bila nampak orang lain mood swing korang nak marah plak dia! sebab dia pon sebenarnya tanak mood dia jadi kacau bilau!sebab i'm sure semua orang pon kalau boleh nak hidup dia tenang je...senyum memanjang!tanak la moody moody nie! jiwa kacau babe!tapi masalah hormone dan tekanan nie adalah sesuatu yang kadang kala sukar nak di handle! melainkan korang happy kan orang yang moody tue..then it will be ok.... :)


x    o    x    o
sila jangan amik serious sebab mood aku memang tak stabil...
terkecik hati sikit! :\
ok..bai!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...