I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 27, 2012

ANOTHER CALLING FROM SPA AFTER 1 YEAR BEING A RESERVED CANDIDATE

Assalamualaikum w.b.t....

Last friday, while on the way heading to Semporna from Sandakan....tengah hangin menunggu dalam kereta sebab ada accident kat depan sana, so kereta tak dapat gerak, tetiba dapat 1 sms.open inbox....baca sms....sms from SPA...

"RM0.00: SPA: Anda dijemput utk menghadiri peperiksaan Penguasa Kastam Gred W1-1 pada 04.02.2012. Sila layari www.spa.gov.my utk maklumat lanjut. Terima kasih."

dalam keadaan agak hangin sebab terperangkap dalam jammed yang agak nak rak, terus senyum lebar lepas baca sms.its been a year i'm waiting for this!lepas lulus dan mendapat status 'calon simpanan' untuk jawatan penguasa imigresen last year, baru tahun nie dipanggil lagi untuk menduduki exam! alhamdulillah, thanks god!




one thing i yang perasan pasal exam kali nie is the exam format remain the same...last time untuk penguasa imigresen after you lulus the exam, you akan dipanggil untuk physical test and lepas lulus that physical test baru akan dipanggil untuk interview....tapi this time, if you lulus exam, you kena hadiri Program Pusat Penilaian Kompetensi which is i think more or less its quite similar with assessment untuk PTD!ppffttt!!!!makin hari makin susah untuk jawat jawatan dalam goverment!



x    o    x    o
apa pon i'll attend that exam..
wish me luck!
harap harap jangan ler asyik nak letak i jadi calon simpanan!
hire kejenya idak jugak!
simpan sampai naik kulat pon takde makna cmnie!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...