I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 8, 2011

UPDATE live FROM PTSS, ARAU! ^__^

Assalamualaikum....

hai hai hai....heylo everybody.....aiseh! macam mood gumbira pulak! :D yes!saya sedang gumbira! weheeee~~~~ see....tell you what, i'm in a very good mood! ;p sebab??? biarlah saya je yang tau! tak boleh hebah hebah, stalkers ramai...tu belom kira yang busuk hati, iri hati, sakit hati, sakit mental(?).... stalkers yang baik saya alu alu kan...stalkers yang nawaitu pon da terpesong tue harap 'lu pikirlah sendiri!'.....

so, currently saya kat PTSS, Arau, Perlis...mengupdate blog live dari Arau...ecececece....budget hot ke?harus lah TAK! sebab saya sentiasa sedar diri.... humble tu penting....jangan nak membangga diri tak tentu pasal.....takbur, riak tu tak baik....ape lagi jenis yang berpenyakit ditimpa perasaan....oh!penyakit ape? cuba gi google dulu kalau kalau boleh dapat jawapan! hiks! ;p

tajuk entri sebut PTSS, perenggan atas sebut PTSS, status kat wall FB sebut PTSS....apa tu PTSS kan?kasitau la korang...PTSS tu Politeknik Syed Sirajuddin....haaaa... da tau kan? da tu tanya pulak 'minah ni studi kat situ ke???'

bukannnn....saya ni da abes studi da pon...datang PTSS temankan my cousin, Mira untuk datang amek jubah konvo+rehearsal konvo untuk diploma dia esok...so da takde buat pape kat rumah, datang la temankan dia.... :) 

suddenly teringat pulak zaman saya dulu....convo degree was a very priceless moment ever kat UKM dulu...sebab? terlalu banyak sebab yang menjadikan moment tersebut begitu priceless..... :') satu kepuasan yang sangat sukar untuk digambarkan!aiseh! tacing la pulak kan? ;p sebab da tacing tacing bagai nie nak show off la jap pictures time konvo dulu! ^__^





UKM di hatiku! ^__^

ok ok...enough nak flash back sweet moment itew! ;p  jangan lebih lebih! kuikuikuikui.....main point sebenarnya nak wish HAPPY MOTHER'S DAY to my beloved mak yang banyak berkorban untuk saya...dari melahirkan sampai da besar gini......dari kecik mak ngadap muka akak....lepas tu da abes sekolah, akak pegi jauh sikit dari mak bila kena sambung study kat Matrik Penang...tapi time tu tiap tiap minggu balik rumah!hahahaha.....homesick manjang! ;p

lepas setahun kat Penang, sambung lagi studi amek degree kat UKM, 3 tahun...mula mula macam tak yakin je nak studi kat UKM sebab jauh sangat dari rumah..kalau homesick camne nak balik? tak dapat nak balik tiap tiap minggu.... :(

rupanya ada hikmah....duk kat UKM tu mengajar saya menjadi lebih kuat...lebih pandai berdikari and i know how to handle myself kalau homesick tue datang....makin lama makin tabah dan makin kuat hati nie.. :') nak lagi bila saya da start active college, jadi JAKSA la, active dalam pilihanraya campus.....i've enjoyed my campus life to the fullest! ^__^

lepas abes degree keje kat KL...jauh lagi dari mak....tiap tiap hari nak gayut tepon ngan mak...bila homesick, call Encek Tunang, nangis nangis kat dia....kalau tak ok juga call mak nangis kat mak pulak! ;p tapi sekarang saya makin kuat, makin tabah.da boleh jauh dari family..no hal! =))

lepas tu balik Kedah, keja kat Kedah....time tu home sweet home...hari hari dapat makan masakan mak.....hari hari ngadap muka mak..sampai da jadi kawan nak gaduh da...hahahah....memang stress....but benda tu la yang akan saya kenang nanti bila da jauh semula dari mak..... :')))

mak is everything to me walaupon kadang kadang tu saya ada juga menda yang tak sependapat dengan mak....selalu juga bertikam lidah bila pandangan masing masing tak sama....selalu juga kena bebel bebel dengan mak....hehehe....and kadang kadang selalu juga mak jena bahan dengan saya dengan abah! bahan buli! ;p jahat kan?

lepas ni saya kawin, saya kena ikut suami....maybe akan tinggal jauh lagi dari mak dan abah...tapi abah cakap saya anak perempuan..kena ikut suami....ikut arahan suami......da kawin pon nanti confirm confirm la lagi kena ikut suami...huhuhuhu....kuasa veto kat suami kan? 'baekkkk la...' =.=' maybe sebab da biasa jauh dari family, mak pon tak la berat hati sangat nak lepaskan saya pergi jauh.....*dalam hati siapa yang tau?* thanks god!kalau tak mesti saya susah nak tinggalkan family.....maklumlah....saya perempuan...da kawin nanti mesti ikut suami, mesti jaga suami....takkan nak suruh suami yang ikut arahan saya pulak?kang tak pepasal makan pasir!

satu lagi..mak pandai jahit baju... :) baju kurung, baju kebaya, kurung moden, baju kedah, baju fesyen,jubah, blouse dan segala baju mak jahit....mak pandai jahit..tapi saya tak! hahahaha....ruginye.....saya tak suka pakai baju ready made...and tak suka kalau orang lain yang jahit....nak pakai baju pape pon mesti nak suruh mak yang buat...cakap je fesyen ape...semua mak jahit....so deep in my heart, saya da risau in the future kalau mak tak larat lagi nak jahit baju, sape nak jahit baju saya? :( tak suka orang lain buat!ish!susah betol! mak juga dihati!

to mak....ampunkan salah silap akak selama nie...selalu gaduh gaduh dengan mak..sebab kat umah, kita tinggal dua je.....so mak la jadi kawan gaduh! hehehehe...mak pon suka kan? ;p lepas tu baek...esok esok gaduh lagi....akak tau nanti mesti mak rindu takde kawan nak gaduh gaduh kat umah, nak bebel bebel....hehehhe....lepas tu nanti kuar makan kat luar, takde da orang nak share share makanan dengan mak.... :( lepas tu takda lagi orang nak jadi driver mak bawa mak pegi kedai.... *banyak nye lepas tu*.....dan banyak lagi la....bila da jauh mesti rindu rinduan lagi.... :') akak sayang mak! *hugs and kisses*

sempena hari ibu nie saya nak ucapkan selamat hari ibu kepada mak saya, Latifah bt Umar...juga ucapan nie ditujukan kepada mummy, Siti Rokiah Mohd Amin *mom in law to be*, the twins sister, Kak Echa and Kak Yann...aunties, friends yang da jadi mummy and also to all mom's in the world....i love all of you! such a great mom!


x    o    x    o
its 20 days to go! yehaaaa!!!!
boleh start count down! ;p









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...