I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 4, 2011

C I N T A TERLARANG & DILARANG

Di suatu hari yang tenang, tetiba aku dapat message dari seseorang...seseorang itu adalah adik manis..... ^_^ minta pandangan dari aku! aiseh! ala ala macam kena bagi kaunseling gitew! mentang mentang la aku tunang dengan psychologist, aura aura nak psiko tu ade la kot melekat kat aku! ;p so pendekkan cerita adik manis nie ada love problem! walawehhh!!! tetiba aku bertukarrrrr!!!! jadi doctor love! *haktuih!* perasan sekejap! ;p

adik manis: akak, saya ada masalah nie.... :(
aku: masalah ape?
adik manis: ada sorang mamat nie suka kat saya....
aku:jadi apa masalahnye???
adik manis: masalahnye dia nie da kawin...
aku: ayark!!! *big problem!*

aku tanya lagi.....

aku: adik suka dia ke?
adik manis: hurrrmmm.....ntah la...suka camtu camtu je....
aku: da lama kenal dia?
adik manis: baru jeeee....hmmmmm.....
aku: nasihat akak baik jauhkan diri dari mamat tue!
adik manis: tapi saya selalu kena berurusan dengan dia...camna nie?
aku: so be professional...layan dia macam kawan je....jangan layan macam kekasih..kang dia berharap dengan awak....


aku: awak suka kalau awak da kawin pompuan lain kacau suami awak?
adik manis: tak suka.... :(
aku: so camtu juga la wife dia..cuba awak tengok muka anak bini dia...awak sanggup nak meruntuhkan rumah tangga dorang?
adik manis: tapi dia yang cakap dia suka kat saya... :(
aku: ok..neva mind..dia nak cakap, kita bukannya boleh halang kan?mulut dia...awak dengar je la....tapi jangan pulak awak bagi harapan....baek awak elak je jawab soalan soalan berkenaan hati dan perasaan nie...kang takut awak terbagi harapan tanpa sedar.....even hati awak memang suka kat dia, tapi awak anggap je la pertemuan dan perkenalan awak dengan dia berlaku pada masa dan ketika yang salah *eh!macam pernah aku dengar ayat nie...tapi dimana ya??*

so itulah serba sedikit perbualan antara aku dan adik manis...ada skill jadi counselor tak? ;p ataupon doctor love? memang tak layak la kan?apa yang aku cakap itu hanyalah sekadar nasihat dan pandangan dari seorang kakak dan juga sebagai seorang wanita... *ahh!!!wanitanya aku! ;p *

aku rasa ini kes yang ketiga kot aku dapat yang melibatkan suami orang jatuh cinta pada si gadis....*big sighs* susah juga nie...nak salahkan sape pon susah! gadis gadis lepas nie kalau keluar sila pakai purdah lah! supaya dorang suami suami orang nie tak dapat nak tengok muka you all! gamaknya aku da boleh buka file untuk kes sebegini rupa...3 kes dalam masa yang lebih kurang sama cuma ianya melibatkan suami yang berlainan dan gadis yang berlainan!adehhh!!!!

wahai gadis, tell you what....before you fall in love dengan husband orang, better you girls fikir betol betol....pertama soal hati dan perasaan.betol betol ke you all suke kat lelaki lelaki itu? then you all sanggup ke nak jadi peruntuh rumah tangga orang? rampas kebahagiaan kaum sejenis anda? fikir balik kalau hal tue terjadi kat diri you all...nak tak?sebab hidup nie ada ups and downs nya..you all buat kat orang, tak mustahil nanti suatu hari perkara yang sama akan jadi kat you all juga....sakit beb wa cakap lu... *aiseh...tetiba wa lu wa lu plak! wakluuuu????*

cuba you all pandang muka anak bini dorang....simpati sikit kat anak bini dorang...jangan nak pikir perasaan you all je.....ingat senang ke nak hidup memadu kasih nie??? bukan perkara mudah tu dik oiiiii.....jadi fikir fikirkan dan selamat beramal! *tibeeeee plak kan transform jadi professor ezzy*

pesan akak.... *eh!akak ker????* jauh jauhkan la diri tue dari niat nak merampas hak orang lain yerrr.....buruk bebeno perangai gitu...banyak lagi lelaki kat luar sana yang you all deserved! *walaupon lelaki yang berkualiti memang da kurang sesangat dalam mesia nie!* kalau jenis yang suka berebut boyfriend orang pon aku da nyampah, nie ape lagi la nak berebut laki orang!oh! peh-lisssss.....

so my advice kalau you all berhadapan dengan this kind of problem, ape you all boleh buat just buat dunno je la! eh tak! kalau dapat jauhkan diri you all dari lelaki camnie, better you do it! atau kalau you all memang bekerja satu bumbung ke dengan dia, be professional bukan emotional ok? layan je dia macam kawan kawan you all yang lain....bila dia dekati you all sebab nak cakap pasal hati dan perasaan dia, korang jangan layan ape dia cakap tue dengan serious.bagus lagi kalau you all tukar je topic! minta resepi cupcakes ke kat dia, tanya dia camne nak tukar tayar kete ke atau pon you all tanya dia dia takde keje ke asyik nak borak dengan you all! haaaaa......kan solosai masalah korang! ;p jangan you all maki seranah dia sudah! kang tak pasal pasal dia guna guna you all, you all plak asyik terbayang muka dia siang malam!parah! sebab tu jangan emotional okay?!



secara tiba tiba gambar nie meng'interprem' entri ini! ;p
hye Encek Tunang....saya sayang kamo! ;p

tomorrow's is my fiance birthday....yes!yes!yes! kamu da tua! ;p saya muda sikit dari kamu! hahahaha.... nak jadi orang pertama wish Encek Tunang...happy birthday to you, my beloved fiance! ;)

happy birthday to you...
happy birthday to you....
happy birthday to my fiance.......
happy birthday to you....

semoga Tuhan memanjangkan usia dan jodoh kita.....
dan semoga Tuhan merahmati kita berdua.....aminnnnn.....
sayang kamu sangat sangat!
*aiseh!tetiba aku begitu jiwang! ;p*
*blushing*

x    o    x    o
kad birthday sampai awal....
spoil betol tau abang postman nie! :(
*terasa macam old school plak main kirim kirim kad birthday! :D*




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...