I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 15, 2011

BAGAIMANA NAK KENAL PASTI NATURACTOR ORIGINAL DAN TIRUAN?

Assalamualaikum w.b.t....

perempuan dan make up memang tak dapat nak dipisahkan...walau bagaimana pon harus diteliti dan di belek belek serta di amat amati adakah product yang kita gunakan iteww original atau pon tiruan?

so sekarang i nak share dengan gegirls kat luar sana yang sekarang nie gila menggunakan cover face dan juga loose powder meletops letops di pasaran, yang hangat digunakan oleh mak mak andam, pak pak andam, para make up artis dan seangkatan dengannya iaitu Naturactor cover face dan juga loose powder!

basically product Naturactor nie ada 2..pertama yang dikeluarkan di negara asalnya iaitu Jepon! dan satu lagi dari China!kalau korang google google pasal product nie, korang boleh tengok ade supplier yang siap bertikam lidah nak cakap product dia ori product yang si polan tu jual tiruan!so now..meh i nak story morry berry kat korang sikit!

as we know, undang undang jepon sangat lah ketat..so agak susah korang nak dapat cosmetic tiruan dari jepon..but then from china, yes! you guys maybe akan terbeli product tiruan dari china...tetapi....ada tapinyaaaaa...MEIKO memang ada membuka cawangan kilangnya di China memandangkan tentang factor factor tenaga buruh yang lebih murah dan beberapa factor lain...so, jangan cakap product dari china semuanya tiruan! TIDAK!!!!

so meh kita tengok camne nak tau sama ada product tu tiruan atau pon original....


kedua dua cover face di dalam gambar di atas adalah original..cumanya 1 dari china dan satu lagi dari jepon!yang dari china, tulisan di atas penutup adalah tulisan cina...manakala yang dari jepon tulisan di atas penutup adalah tulisan rumi...

basically kalau yang dari china, ianya dijual di dalam 1 kotak yang mengandungi 8 bekas....meaning that kalau you guys beli naturactor dari china, korang akan dapat naturactor tu sebijik sebijik without kotak...tapi kalau yang dari japan, dia memang ada kotak sendiri...

ori dari japan...ade kotak sendiri..



once again, kedua dua cover face di atas adalah original..yang kiri dari china kanan dari japan...ade beza sikit dari segi bentuk bekasnya...

boleh nampak tak perbezaan kedua dua cover face nie?


ini lagi 1 cara nak kenal ori atau tak ori...
tengok di bawah bekas...

himpunan warna dari japan ada 5 kod color je...
tapi dari china lebih banyak


ini adalah tiruan....
bekas menyamai bekas cover face ori dari japan...

ia juga datang dengan kotak..
kotak kelihatan seakan akan sama....
tapi sebenarnya berbeza....


texture cover face yang ori lebih padat, tidak berminyak dan halus....
yang tiruan texture nya oily, melekit dan tidak padat

ini untuk kenal pasti sama ada loose powder itu ori atau tidak



so, diharapkan dengan info ini gegirls kat luar sana da boleh memilih product yang ori untuk kegunaan anda...jangan bandingkan harga..yang mahal tak semestinya ori....da tau camne nak kenal yang ori dengan yang tak..so pilihan di tangan anda... :)

x    o    x    o













5 comments:

  1. hy..mcm mana nk dapatkan naturactor original?

    ReplyDelete
  2. bole pm sy dia fb sy dear :) atau search Dawina's Beauty Lens Shoppe di FB :)

    ReplyDelete
  3. bpe harga foundation n loose powder? yg from china
    send detail kat email sy ye
    amalina_shawaldin265@yahoo.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...