I'm Married!

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 25, 2009

KeSeDiHan ;'(

Al-kisahnya...aku sedih dan kecik ati ngn mak aku... :'( ngn adik aku tue...p mampos la...aku x kesah pon...lantak kau la....mende nie da lama...aku ckp ngn mak aku suruh adik aku apply pinjaman MARA instead of amek PTPTN sbb PTPTN nak byr teruk jg....aku adalah salah sorg peminjam PTPTN dan tgh sengsara la nak mbayar...dgn keje yg x maintain lg...pulak nie aku dgr kontrak aku bakal ditamatkan hujung thn nie yg da tggl x beberapa ari lg...so agak pening la nk pk nak cari duit utk byr pinjaman....aku ade kawan yg amek MARA...so dari ape dia cite sgt la berbaloi amek pinjaman MARA...so aku pon suggest la kat mak aku supaya suruh adik aku apply pinjaman MARA memandangkan dia baru jer 1 sem amek PTPTN...dipendekkan citer...adik aku nie da melepak kt umah sepanjang cuti sem da dekat sebulan...then lg 1 mnggu nk blk kampus baru dia thegeh2 nak uruskan psl pinjaman tue....tu aku x kesah la....yg nak jadi kes nie....1st skali nk isi borang.....dia bole ckp dia x reti nak isi borang...helloooooo!!!!!!!!!!!!!!kau tu da 21thn ok?ape kejadahnya ko nak isi borang pon ko xtaw??????xtually dia bkn x reti,tp penyakit MALAS tu da kuasai diri...xpe...aku sabar jer...layan jer...aku pon tolong la tulis....then nak apply pinjaman MARA ade syaratnya...yakni ko kena buat 1 essay yg btajuk KERJAYA.member aku aku bgtaw essay tu ko belasah jer...asal buat jer...then adik aku ckp...dia x reti buat essay....dan skali lagi dia guna alasan TAK RETI....mak aku plak dgn xde rasa nak suruh anak jantan dia tue berusaha cket pon...ckp kt adik aku " suruh kakak buat essay tue"....amboiiiiii.....'sedap' giler telinga aku dgr arahan tue....SHIT la!!!!aku pon x faham...dpt result dekan la ape la...tp essay bodoh ko bole ckp x reti nak buat?ape yg ko belajar??????????lepas tue disebabkan bapak aku keje sendiri...so xde slip gaji...then kena la buat surat psl pdapatan sbb xde slip gaji.....lg sekali dgn sluber nye dia ckp 'mak,adik TAK RETI buat surat'.....dan amak aku ape lg...'kakak,buat surat utk adik?'....huh?????ap nie?aku sabo jer lg....dgn tenangnye aku ckp 'bole x suruh dia usaha cket...cuba buat sendiri...jgn semua nak harap kan org laen buatkan utk die'....dgn sepantans kilat adik aku terus maki aku berbakul2 ckp aku berkira ngn dia....ditambah lg mak aku menyokong dia ckp aku nie xleh harap....adik sorg pon nak bkira...blablablablablabla.....dan aku sgt sedih ketika tue... :'( salah ke aku tego adik aku suruh dia berusaha cket utk dptkan sumthing?dulu dia kecik lg...xpe..aku tlg....tp skrng dia da besar pnjang...tlg la....bg aku dia bukan x reti....tp sebenarnya dia PEMALAS...yg dia taw ape dia nk dpt....tp usaha x nak!bodoh la!kau da masuk U ok?smpai bile ko nk harap org laen buatkan keje utk ko???????dan disbbkan adik aku yg kurang ajar tue...smpai arini mak aku x ckp ngn aku..... :'( aku mmg BENCI adik aku skrng!BENCI!!!!BENCI!!!!BENCI!!!!!! smpai sudah mak aku x pon suruh adik aku berusaha utk dptkan pinjaman tue sblknya mak aku da susahkan makjang aku uruskan mende tu utk adik aku!adik aku?ape dia buat?mlm dia kuar lepak smpai ke pg...blk tido smpai pkol2-3ptg baru bgn...bgn mengadap surf internet and maen game....ape kejadah nye tue????kalaw korg x sakit ati ke?punya la mak aku takot sgt nak suruh anak jantan dia tu berusaha...xnak susah langsung!aku x kesah la mak aku nak lebihkan anak jantan die tue...tp jgn sampai rosakkan die da la.....aku tgk x lama budak tu jadik bodoh x reti nak buat ape sbb sumer mak aku yg tlg dia..bkn tlg ape...tlg susahkan org laen utk dia.....tah la....ape pon...aku mmg agak tekanan...tggl sebumbung...ari2 tgk muka mak aku...tp x btegur....x sabar aku nk tggu ptg nie...sbb ptg nie aku nk blah g kl....release tension...hope nnt mak aku pk2 kan la.....sedar2 la ape dia buat tu bakal rosakkan anak kesayangan die....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...